Stevens Nautical 1200 (Verkocht)
De Nederlandse ‘Stevens Nautical’ jachtwerf ontwerp en bouwt al ruim 35 jaar hoogwaardige motorjachten met grote aandacht voor duurzaamheid en comfort.
Ook met deze ‘1200‘ versie slaagden ze er met vlag en wimpel in om de binnenruimte van een 15 meter jacht te creëren binnen een totale lengte van ‘slechts’ 12,70m, het ruimtelijk gevoel aan boord is dan ook ongeëvenaard.
De kiel werd oorspronkelijk gelegd in 2004, de John Deere motor en aandrijflijn werden in 2005-2006 geïnstalleerd, de finale afwerking en de eerste ingebruikname lieten tot 2014 op zich wachten, waardoor dit jacht nog maar 9 zomers in gebruik is geweest.
Het gehele schip werd opnieuw voorzien van een tweecomponenten verfsysteem in 2016, jaarlijks werd een uitgebreid onderwaterschip en motoronderhoud uitgevoerd om deze bijna nieuwe luxekruiser in perfecte staat te behouden.
In februari 2021 werd een feilloos ‘Class I’ inspectierapport aangeleverd door een erkend maritiem surveyor, hetgeen de huidige goede staat van het jacht aantoont.
Een geheel nieuwe ‘cockpitkap’ over de stuurstand en het ruime achterdek werd in november 2021 op maat gemaakt en geplaatst door Van der Sneppen Zeilmakerij, te zien op de 4 laatste foto’s.
Kortom, dit exclusieve jacht is een ideale kans voor de veeleisende pleziervaarder.
Beschrijving
Stevens Nautical 1200
- LOA 12,70m, breed 4,35m, diepgang : 1,25m,
normale doorvaarhoogte : 4,10m,
minimale doorvaarhoogte : 3,45m
- Jachtwerf : Stevens Nautical, Heijningen, NL
- Bouwjaar : kiellegging 2004, eerste gebruik 2014
- Waterverplaatsing 18.000 kg
- Kruissnelheid : 12 km/u – 6,5 kn
Max snelheid : 17 km/u – 9,5 kn - Boegschroef Rheinstrohm 6,1kW
- Besturing op bovendek, met prachtig ingewerkt ‘cockpit’-dashboard
- 6 slaapplaatsen
- Dubbel glas
- Ruime badkamer met inloopdouche aan stuurboord
- Aparte toiletruimte aan bakboord
- 500W zonnepanelen (nieuw 2023)
- Zeer complete luxueuze motorkruiser, in kraaknette en technisch perfecte staat
- 2-jaarlijkse uitgebreide onderhoudsbeurt motor door Berting Engine Service
(laatste in juni 2020) - Elektrische installatie up-to-date gebracht in 2020 door Jachtelektro Wisse
- Geheel nieuwe kap (2021 – Van der Sneppen Terneuzen)
- Laklaag met twee componenten verfsysteem (2016, VBA Yachtpainting)
- Gehele onderwaterschip (antifouling & anodes) in 2020, Delta Breskens + juni 2023, Van der Rest Kats.
- CE keuring : motor + IIIa-verklaring romp
- ‘Class I’ technisch inspectierapport door erkend surveyor, 2021
Prijs : –
Status : Verkocht
Met dank aan Lenscapture voor de drone-videobeelden
Accommodatie
- Materiaal, kleuren : 10mm bodemplaat, 5mm flanken, 4mm opbouw
kleurenschema donkergrijze romp & witte opbouw - Interieur : Teak ingetimmerd
- Ruime 4 tot 6 persoons L-salon
- Hutten : 2
– Ruime eigenaarskajuit achterin met Frans vast 2 persoons bed (2,05m x 1,40m), ‘vanity table’ met grote spiegel en verlichting, vele opberg- en hangkasten
– Gastenkajuit voorin met V-stapel-bed voor 2 personen (2x 2,05m x 0,90m)
– U-zitbank in kombuis kan worden omgevormd tot dubbel bed (2,00m x 1,35m) - Natte cel 1 : ruime badkamer met inloopdouche en wastafel
- Natte cel 2 : automatisch 24V toilet en wastafel
- Kooktoestel/pitten : 4 pits gas, Gimeg
- Koelkast : 1 x Indel B 130l/ 24V compressor (nieuw 2019)
- Vriezer : in koelkast
- Magnetron oven ingebouwd
- Verwarming : Webasto Air Top 55 (5,5kW) 24V met thermostaat en blaasmonden in iedere ruimte, ook in het motorruim en de badkamer
- STAHOOGTEN :
– Stuurstand onder kap : 2,10m
– Salon : 2,00m
– Kombuis & eethoek : 2,02m – 2,80m
– Natte cel & douche : 1,95m
– Eigenaarskajuit : 1,95m
– Gastenkajuit : 1,95m
Motor, elektra, water
- Vermogen : 127 pk – 93,3 kW John Deere 6068DFN – 6 cylinder
- Jaarlijkse onderhoudsbeurt, laatste in juni 2020 door Berting Engine Service
- Draaiuren motor : +800
- Brandstof : Diesel (altijd op GTL gevaren (Shell Gas To Liquid))
- Brandstoftank : 900 l (2 x 450l)
- Gemiddeld verbruik : 4,5 l / u
- Motorkoeling : Natte uitlaat, met 2 wierpotten
- Aandrijving : Via ZF 45 keerkoppeling aan vaste schroefas
- Hydraulische besturing
- Meetinstrumenten op de binnen stuurstand : toerental, motorindicatie, voltmeter, ampèremeter, temperatuurmeter, oliedrukmeter, startslot.
- Spanning :
24V / 240Ah (2 x 120 Ah) start + boegschroef (nieuw 2020)
24V / 300Ah Lithium (3 x 100Ah) verbruiksaccu’s
220V via walstroom & omvormer - 500W zonnepanelen aan Victron SmartSolar Charge Controller MPPT 100/20
- Acculaders / omvormer combo : Victron Quattro 24V/ 3000W / 70Ah
- Accumonitor Victron + Color Control Unit
- Galvanische anti elektrolyse isolator (voorkomt roestvorming)
- Waterdruksysteem : Elektrische hydrofoor (nieuw 2020)
- Watertank : 900 liter, RVS
- Grijs / zwartwatertank : 900 liter RVS (alle grijswater wordt opgevangen, ook het zwart(toilet)water via transfer tank van 50 liter)
- Warmwaterboiler Vetus 45 liter, op 220V + motor
Navigatie en elektronica
- Navigatieverlichting : Origineel
- GPS : Tablet / PC Navigo
- Marifoon : Navman 7110
Uitrusting
- Boegschroef : Rheinstrohm 6,1kW / 24V
- Ankerlier : Manueel ankerlier met 60m ketting
- Stootwillen, lijnen : ruimschoots aanwezig, in goede staat.
- Zeerailing : RVS, rondom, met opstapopeningen aan beide zijden
- Ingewerkte trap naar zwemplatform
- Dubbele davits met lieren
Veiligheid
- Goedgekeurde gasbun voor 2 flessen met verluchting, met elektronisch gasalarm
- reddingvesten, roeiriemen, originele verbandkist, alle volgens de voorschriften vereiste items
- Brandpreventie : gekeurde brandblussers volgens voorschriften
Extra
- RVS frame met NIEUWE (dec 2021) overkapping over het gehele stuurstand achterdek (zie laatste 4 foto’s)
- Groot en makkelijk toegankelijk zwemplateau
- RVS zwemtrap
- RVS beschermlat aan stootranden
- Geheel geïsoleerd schip (klimaat, geluid & resonantie)
- Alle ramen in geanodiseerde aluminium profielen, dubbel glas
- Zonwerende bedekkingen voor de voor- en zijramen
- Winterbedekkingen voor de voor- en zijramen
- Nieuwe matrassen in de eigenaarskajuit (03/2019)
- Geheel gedocumenteerd en perfect onderhouden luxe motorkruiser
- Bouwplannen & volledige historie aan boord
- Bijbootje op de foto’s is niet inbegrepen in de vraagprijs
Het 2021 ‘Class I’ technisch inspectierapport is bij bezoek aan boord in te kijken.