Marco 860 (Verkocht)
Deze opmerkelijke Marco 860 van de gelijknamige Nederlandse jachtwerf werd door de beide vorige eigenaren in zo goed als de originele staat behouden.
In 2021 kreeg het onderwaterschip en motor een grote onderhoudsbeurt,
de krachtige Volvo Penta TAMD40B dieselmotor is één van de meest populaire motorisaties van het merk. Aan boord is er ongezien veel ruimte voor zes overnachtende opvarenden met vele comfortvoorzieningen.
Een ideale boot voor de grotere binnenwateren, meren en kustwateren. Tegelijk kan deze Marco dankzij de beperkte diepgang en lage doorvaarthoogte makkelijk ook elk klein binnenwater verkennen.
Een nette en vlotte boot voor de veeleisende toervaarder.
Beschrijving
Marco 860
- LOA 9,00m (8,60m zonder zwemplatform), breed 3,15m, diepgang : 0,80m, minimale doorvaarhoogte 2,55m
- Bouwjaar 1983
- Werf : Marco, NL
- Waterverplaatsing 3.500 kg
- Kruipsnelheid : 6 km/u – 3 kn
- Kruissnelheid : 15 km/u – 8 kn
- Max snelheid : 19 km/u – 10,3 kn
- Boegschroef
- 6 slaapplaatsen (2 + 2 + 2)
- Volvo Penta 125pk motor, steeds de jaarlijkse onderhoudsbeurt gehad
- Nieuwe antifouling & zinkanodes op 26/08/2021, altijd op zoet water gevaren,
100% osmosevrije boot - Geheel gepolierd in aug 2021
- 3de eigenaar, de boot draagt nog de originele naam ‘My Life’
Status : Verkocht
Vraagprijs : –
Verlaagde prijs : €-
Accommodatie
- Materiaal, kleuren : Glassfiber Reïnforced Polyester, gebroken wit
- Interieur : Teak vloerplaten in cockpit, nieuwe stofferingen en plafonds
- Hutten : 1 + 1
– ruime owners cabin 2 persoonsbed in achterkajuit
(recente matras)
– 2 persoonsbed in voorpiek
– 2 persoonsbed in salon (omvormbare eethoek) - Groot zonnedek achteraan
- Natte cel : manueel toilet & lavabo
- Kooktoestel/pitten : 2 pits 230V
- Koelkast : 1
- Verwarming : Trumatic ‘E’ (niet getest, moet worden nagekeken)
- Pioneer radio-cd met ingebouwde luidsprekers
Motor, elektra, water
- Vermogen : 125 PK – 92 KW Volvo Penta, 1982,
laatste grote onderhoudsbeurt op 18/08/2021
- Uren : 1666
- Koeling : Extern + intern (natte uitlaat met wierpot)
- Brandstof : Diesel
- Brandstoftank : 200 liter, alu
- Gemiddeld verbruik 4-6 l / u
- Aandrijving : vaste schroefas met 3-blads bronzen schroef
(+ reserve schroef aan boord) - Meetinstrumenten : toerental, snelheid, brandstofmeter, oliedruk- voltage- & ampèremeter, bedrijfs-urenteller, roerstandwijzer
- Spanning : 12V + 220V walstroom
- Accu : 180Ah
- Acculader : Victron Bluepower 12V/25A & via dynamo
- Waterdruksysteem : Elektrische hydrofoor (2019)
- Watertank : 120 liter, alu
Navigatie en elektronica
- Navigatieverlichting : Origineel van fabrikant
- Dieptemeter : Clipper
- Marifoon : Icom IC-M411
- Kompas : Ritchie
- Intercom : met elektronisch instelbare misthoorn, 2-weg microfoon & sirene
- Hoorn : dubbel, elektronisch
Uitrusting
- Zeerailing rondom
- 4 inox fenderhouders op voordek
- Stootwillen en lijnen
- Manueel werpanker vooraan 20m ketting
- Sunbrella cabrio kap in zeer goede staat
- Winterkap in zwarte kunststof
Veiligheid
- Lenspomp : automatisch 12V
- Brandpreventie : 2 brandblusapparaten
Extra
- Vaste RVS zwemtrap met dubbel zwemplatform
- Nieuwe antifouling & zinkanodes in aug 2021
- Trimflaps werden uitgeschakeld om topsnelheid onder 20km/u te behouden
(geen vaarbrevet vereist)
Bezichtigen na afspraak te Sas van Gent, NL via +32(0)477/92.96.12 of via e-mail