Rodman Yacht 41 IPS Flybridge (Verkocht)
Manoeuvreren was dankzij de joystick en IPS dubbele roterende schroeven nooit zo eenvoudig. Het jacht doet precies wat u aangeeft via de joystick, zonder dat er zelfs een boegschroef aan te pas komt.
De zes comfortabele slaapgelegenheden in maar liefst drie aparte kajuiten, twee ruime badkamers met elk een eigen geheel afsluitbare douche, een grotendeels overdekt achterdek met recent vernieuwde teak vloerbedekking, de grootste flybridge die in dit type jachten verkrijgbaar is, een krachtige 230V generator, uitgebreide moderne Raymarine navigatie en autopiloot, de lederen bekledingen en veel meer maken dit snel varend motorjacht heel compleet.
De royale uitstraling, de grote verblijfsruimten en de weelderige luxe aan boord laat iedere liefhebber watertanden.
Bovendien werd het jacht reeds naar België getransporteerd, waardoor bijkomende dure transportkosten wegvallen.
Momenteel wordt de stuurboordmotor in zijn geheel vervangen bij een erkend Volvo Penta Service Center, waarna het schip in perfecte technische staat kan worden opgeleverd aan de nieuwe trotse eigenaar.
Een bezoek aan boord in de winterberging nog voor het jacht terug geheel vertrekkensklaar wordt gemaakt, kan op eenvoudige afspraak via contact.
Beschrijving
Rodman Yacht 41 IPS Flybridge
- Lengte 11,90m/39ft, (LOA 13,72m/45ft), breed 4,20m, max. diepgang : 1,09m
Minimale doorvaarhoogte +4,50m - Jachtwerf : Rodman Polyships, ESP
- Bouwjaar 2007
- Waterverplaatsing 13,75 T
- Kruissnelheid : +32 km/u – 17 kn
- Max snelheid : 63 km/u – 34 kn
- Dubbele besturing (binnen & flybridge)
- IPS met joystick op binnenstuurstand
- 6 echte slaapplaatsen in 3 kajuiten
- Zeer compleet luxueus motorjacht in perfecte staat van onderhoud
- Steeds jaarlijkse onderhoudsbeurt gehad met originele Volvo Penta onderdelen
- Jaarlijks nieuwe antifouling en anodes
- Volledige onderhoudshandleiding aan boord
- Jaarlijks in overdekte winterberging
- Droog gestald in geïsoleerde loods sinds 2021
- EU BTW voldaan, met attest
Prijs : –
Status : Verkocht
Accommodatie
- Materiaal, kleuren : Polyester, origineel Rodman kleurenschema
Opbouw en romp : gebroken wit - Teak achterdek
- Interieur : Originele Rodman luxueuze betimmering en bekleding met kunstleder / lederen zitkussens
- Hutten : 3
– owners cabin met 2 persoons dubbel bed (194 x 140cm) vooraan en on-suite badkamer
– guest cabin stuurboord met 2x éénpersoons bedden (190 x 70cm)
– guest cabin stuurboord met 2x stapelbed (190 x 70cm) - Natte cel 1 : douche, lavabo, wc (vacuüm), met doorgang naar owners cabin
- Natte cel 2 / dayhead : douche, lavabo, wc (vacuüm)
- Kooktoestel/pitten : 230V, 2 pits
- Microgolf oven
- Koelkast : Isotherm Indell Marine, 111 liter, 12/24V + 230V, 42W
- Vriezer : in koelkast
- Icemaker (in salon)
- Verwarming : via airco + extra 220V warmelucht wandconvector
- Warmwaterboiler : 40l, 230V + via motor
- TV in salon & eigenaarskajuit
- Stereo radio-CD-MP3-USB met inbouwspeakers
- Stahoogten :
Salon 192cm
Kombuis, douches & kajuiten 189cm - 2m³ bergruimte onder salon
Motor, elektra, water
- Vermogen : 2 x 370 PK – 272kW Volvo Penta D6-370 ‘IPS500‘ 6 cyl Turbodiesel, 3500 t/min
- Uren : BB 1970 – SB 530 (replacement 2022)
- Koeling : Extern + intern
- Brandstof : Diesel
- Brandstoftank : 2 x 650 l (totaal 1300 l)
- Aandrijving : IPS-500 T4 pods met ‘counter-rotating’ Volvo duoprops
- Besturing : Hydraulisch – elektrisch, joystick bediening binnenhelm & flybridge
- Meetinstrumenten : 2 x kompas, 2 x toerental met repeater op flybridge, dieptemeter met repeater, snelheid en log met repeater, brandstofmeter 2 x 2, voltmeter 2x, oliedrukmeter 2 x 2, bedrijfsuren teller 2 x 2, roerstand meter 2x, motoralarm
- Spanning : 12V + 220V walstroom
- Accu’s : 2 x startaccu 180 Ah AGM + 2 x lichtaccu 180 Ah AGM
- Acculader : Mastervolt Mass 12-60
- Generator : Paguro 6000, 6kWh, 460 uren
- Waterdruksysteem : Elektrische hydrofoor
- Warm water : elektrische boiler 230V & via motor
- Verswatertank : 403 liter
- Zwartwatertank : 106 liter, met indicator, pomp en dekuitgang
Navigatie en elektronica
- Navigatieverlichting : Origineel van fabrikant
- Navigatie GPS & plotter : Raymarine E80
- Autopilot : Raymarine Smartpilot
- Marifoon : 2 x Simrad DSC
- Radar : Raymarine
Uitrusting
- IPS joystick besturing (geen boegschroef nodig)
- Ankerlier : Quick Rocna elektrisch ankerlier, bedienbaar van cockpit en flybridge en remote control, RVS anker en ketting
- RVS zeerailing rondom
- Stootwillen : in goede staat
- Lijnen, reddingsvesten, alarmsein vuurpijlen aanwezig
- Afdekzeil flybridge (+ diverse afdekzeilen stuurconsole en zitbanken)
- Achterdek overkapping, blauw
- Bimini (nieuw)
Veiligheid
- Lenspompen : automatisch 12V + manueel nood
- reddingvesten, roeiriemen, originele verbandkist, noodseinen, alle volgens de voorschriften vereiste items
- Brandpreventie : automatisch brandblussysteem in motorruim, 2 x manueel interieur met wandbevestiging.
Extra
- Teak cockpit/achterdek
- Geïntegreerd zwemplateau met teak
- Nieuwe stoot/sierlijst 2022
- Nieuwe antifouling & anodes
- Compleet motoronderhoud
(+ stuurboordmotor wordt momenteel vervangen door officieel Volvo Penta Service Center)
Bezichtigen na afspraak regio Oost-Vlaanderen, B
De voordelen van IPS :
Grotere acceleratie
Het IPS aandrijfsysteem maakt een grotere efficiëntie van het motorvermogen mogelijk, wat zich vertaalt in een toename tot 75% van het acceleratievermogen tot boven de traditionele systemen, met een vermindering van 15 naar 5 seconden om vanuit stilstand te planeren. Ook de topsnelheid wordt sneller bereikt.
Minder verbruik, meer autonomie
Het hoge rendement van dit type motor en de betere systeemprestaties maken een vermindering van het brandstofverbruik tot 25% mogelijk, bijgevolg een verhoging van de autonomie van het schip tot 35% bij kruissnelheid.
Meer manoeuvreerbaarheid
Dankzij de pivoterende voortstuwingseenheden, wordt de algemene manoeuvreerbaarheid aanzienlijk verbeterd, waardoor de draaidiameter tot 50% kan worden verminderd en ook de manoeuvreerbaarheid bij lage snelheid in de haven aanzienlijk toeneemt.
Meer binnenruimte
De installatie van het IPS aandrijfsysteem bevindt zich onder in de romp, vlak voor de boegspiegel, via speciaal aangepaste en in de romp geïntegreerde doorvoeren. Dit levert een aanzienlijke ruimtebesparing op die effectief kan worden gebruikt voor andere toepassingen van het schip, in deze Roman 41 IPS is dit goed zichtbaar in de grote opbergruimte onder het salon.
Meer comfort
Het systeem voert de brandstofgassen via de voortstuwingseenheid in de schroefstroom onder het schip af, waardoor het motorgeluid tot 50% afneemt en de externe emissies afnemen.
Ook de motortrillingen worden aanzienlijk verminderd dankzij buffers in de schroefunit van de romp die de aandrijf- en stuurkrachten absorberen.
DISCLAIMER
Deze gegevens worden te goeder trouw verstrekt, doch kunnen niet worden gegarandeerd en kunnen niet worden gebruikt als contractuele verbintenis.